Използването на N2O, известно под името „Нитро”, подобряващо мощтността и ускорението, е познато още от Втората световна война, когато бомбардировачите са го използвали, за да могат да се издигат по-високо и да пренасят по-големи товари от германските. Но след появата на по-бързи самолети (JET) към края на войната, интересът към „Нитрото” намалява. В следващите десетилетия има много опити за използването на „Нитрото” в спортните автомобили, но инсталирането са било голяма тайна, и така всички опити в това направление били неуспешни. През 70-те години ползването на „Нитро” отново става тема на разговори в състезателните кръгове, и така постепенно тайните започнали да излизат на повърх- ността за тези, които са се решили да използват и изпро- бват „Нитрото”. Така, през 1978 година Mike Thermos (грък) и Dale Vaznaian създали Nitrous Oxide Sistems Inc.Остана- лото е просто история. „Нитрото” не е изобретено от тях, просто е усъвършенствано до степен да се вгражда и използва лесно. Днес, след 26 годишен опит в изработката на „Нитро” системи и монтажа им на състезателни и стритрейсинг Автомобили, NOS остава начело.
Какво трябва да зная ?
Както се знае – ”Нетърпението убива” Така е и в тунинг средите, и още повече при употребата на „Нитро”, разни приказки и митове, които витаят и се приказват от незнаещи (не компетентни), че уж „Нитрото” е виновно за счупени двигатели и изгорели автомобили. NOS с многогодишния си опит гарантира, че за всички автомобили и изисквания има едно решение, стига да бъде осигурен точният избор и монтаж от специализиран техник. По-долу има описани общи съвети при упо- требата на „Нитро”.
-Няма значение дали автомобилът е инжекционен или карбураторен.
-Важното условие е, да е над 1300 cm3. За мотаж на система повишаваща мощността с 50-60 НР трябва да бъде минимум 1600 cm3
.
-В зависимост от автомобила, съществува точният монтаж, от който зависи и повишаването на мощността.
-„Нитрото” може да бъде монтирано на абсолютно нормален двигател, но за постигането на големи мощности, трябва в двигателя да има ковани бутала, стоманени биели и услиен колянов вал.
-Голямо значение за постигане на големи мощности има по-голяма бензинова помпа(по-голям дебит), но и система за управление на запалването с възможност за намаляне на аванса.
-Дори за обикновени и малки монтажи, постигащи по-малки мощности 50-60 НР, трябва да се използва високо-октанов бензин (98+октана) и по-студени свещи (1-2 номера).
-Винаги монтажът на „Нитро” да се съчетава с едно свободно гърне (спортно) и по-отворен филтър (спортен).
-Монтажът може да бъде извършен за малко време от някой специалист в механика и електротеника. -Комплектите са пълни и включват всички необходими части за абсолютен и точен монтаж (всички бутилки са празни – без газ). В комплекта има напълно точни електро и механични инструкции за монтаж на системата.
-При избора на точна система за автомобила Ви, за сигурната му работа и допълнителни съвети се обърнете към оторизиран представител.
-ВНИМАВАЙТЕ ЗА ИМИТАЦИИ !!!
Най-често задавани въпроси:
Как се регулира една „Нитро” система ?
Като начало един правилен монтаж на системата в автомобила, можем да продъл- жим с регулиране на системата. Правилно е да вземете под внимание предложението на специалист, представител на NOS, който е компе- тентен и има опит, за да ви предложи точните настройки за Вашия автомобил. Най-добрият и точен начин за сигурността на двигателя е регулирането да се извърши на динамометър с използването на професионален ламбда метър, за да стане точен запис (Data Logging) в движение и при употреба на „Нитро”. По този начин ще разберете състоянието на сместа бензин/въздух по време на ползване на „Нитрото” и след това ще направите точните настройки.
Ако не съществува горната възможност, тогава най-добре да се посъветвате с техниците на NOS. Ако при изпробването чуете детонации или разбе- рете че сместта е бедна (на уред), преустановете тестването веднага и намалете притока на „Нитро”. Не увеличавайте притока на бензин, защото по този начин нещата ще се усложнят. Винаги проверявайте свещите за запалването – не само най-близката свещ, а вси- чки, така че да сте сигурни за доброто изгаряне. Свещите са огледало на изгарянето, специално при употребата на „Нитро”. За ползване до 50НР препоръчваме поставянето на Platinum или Iridium свещи един номер по-студени от заводските, а за над 50НР – два номера по-студени. За максимална сигурност и мощност препоръчваме ползването на високо октанов бензин (98+) и дори добавки за повишаването на октановото число.
Защо се повишава мощността?
Един двигател работи изгаряйки гориво, което кара буталата да се движат надолу. Ако го накараме да изгори повече гориво, тогава буталата ще се задвижат по-бързо надолу, произвеждайки повече сила. Изглежда просто, но не е точно така. Първо, всички горива изискват кислород, за да изгорят. За да изгорим повече гориво, ни трябва допълнително количество кислород. Впръскването на „Нитро” е може би най-качественият начин за повишаване потока на гориво и кислород. Поради тази причина се достигат големи мощности. Една добре регулирана система впръсква горивото на много ситни капчици, и по този начин се постига мак- симално изгаряне и по-голяма мощност. Другото, с което трябва да се справим, е състоянието на сместа бензин/въздух. Знае се, че колкото по-студен е въздухът, толкова по-гъст е той, следователно е и по-богат на кислород (в единица обем), има по добро изгаряне,което води и до повишаване на мощността. По време на впръскване на „Нитрото” се превръща от течно в газообразно състояние много бързо със спад на температурата. Студеният газ охлажда цялата всмукателна система до 35 оС. По този начин гъстата смес помага на двигателя да произведе още по-голяма мощност.
Защо да предпочета Нитро ?
Първо, това е единсвеният тунинг, който си заслужава парите, които ще платите, защото никои друг тунинг не е толкова евтин, съобразено с крайния резултат. Дори и да изхарчите пет пъти повече пари за генерации, централи, турбини и др., няма да бъде толкова голям резултатът, колкото с монтаж на „Нитро”. Допълнително имате избор за ползване, само, когато Вие го желаете. Има и възможност да го свалите от сегашния Ви автомобил и да го поставите на друг, без да се забележи нищо. Закупувайки един комплект трябва да знаете важни неща за поддръжката на продуктите ни и резервните части. Ако предваритено Ви информираме, че този комплект е за 100 HP, значи наистина е сметнат за тази мощност и готов за употрба. Ако следите нашите съвети, тогава ще се радвате на резултати, които предварително Ви казваме, че могат да бъдат постигнати. Типове NOS NOS през целия си живот е произвела най-различни комплекти, така че да задоволи всички нужди и изисквания на своите клиенти. В общи линии можем да опишем след- ните две-три „Нитро” системи:
Суха система
Тази система е патентована от NOS, където допълнителното гориво, което е нужно за увеличването на мощността, се впръсква през дюзите на автомобила. ВНИМАНИЕ, допълнителното гориво е това, което дава мощност, а „Нитрото” просто му помага при изгарянето. Има клапан, който кара горивната системата да вдигне по-голямо налягане на горивото и се отваря само тогава, когато „Нитрото” впръсква газ. Това е специалната и най-ефикасна система за атмосферни двигатели,с пластмасови колектори, които обаче имат обратен бензин в резервоара. Точната система за SAXO RALLYE, с много добри резултати и голямо повишаване на мощността.
Мокра система
Това са системите, които се използват при карбораторни двигатели и най-вече при автомобили, които ползват турбо или механичен компресор и нямат проблем с това, че колектора (всмукателния) ще се пълни с бензин. Специална дюза се монтира поне на 10 см от всмукателя, като „Нитрото” и бензинът се впръскват от нея. С тази система бензинът и „Нитрото” се впръскват директно на всеки всмукател на цилиндъра. Може да се използват класи- ческите дюзи Fogger или новата генерация NOSzle, която обхваща заводските дюзи и се поставят на мястото им. Системите с директно впръскване, осигуряват по-точно впръскване на бензина и „Нитрото”, което дава по-голяма мощност на двигатела. Но те са много по-капризни при монтаж, изискват голяма точност и прецизност при монтирането на колектора, цялата инсталация се състои от метални тръбички, а не от маркучета за пренасянето на бензина и „Нитрото”, както е при останалите системи. Предлагат се комплекти за 4, 6 и 8 цилиндрови двигатели с повишаване на мощноста от 120 НР до 600 НР. Тези комплекти най-често се използват за състезателни дейности (DRAGSTER Racing) поради голямата мощност, която дават в резултат на тяхното монтиране. NOSzle Единствената в света система, при която през специална поставка се монтира дюзата на автомобила. Тази специална поставка има точно изработени канали, през които се впръсква допълнителният бензин и „Нитрото”. Системата се инсталира на съществуващата бензинова рейка на автомобила. Аксесоари и резервни части Най-важното за NOS е, че има поддръжка на продуктите си. Внасяме аксесоари на NOS и резервни части, които биха могли да ъпгрейднат системата Ви и да подобрят мощността на вашия автомобил. NOS предлага специални модули за управление на „Нитро”, за да можете да управлявате Вашата „Нитро” система от 0 до 100% постепенно с времето, за да имате най-добрия резултат и максимална мощност. Също така може да се програмира в 2 скали и да управлява система за намаляне на аванса. Най-обикновеният модул за управление на „Нитро”, с който можете да го регулирате в една скала, в зависимост от времето без допълнителните възможности на по-големия модул. И двата модула са сметнати за съчетание с нитроклапаните (Solenoids). Специален прекъсвач за пускане и спиране на „Нитро”. Работата му е да прекъсва „Нитрото”, където има възможност да се образуват проблеми, също така предотвратява и ранното пускане на (много ниски обороти) на „Нитрото”. Много важен Аксесоар за допълнителна сигурност. Предлага се с джъмпери 3000 и 6000 rpm. За всички системи, на соленоиди (клапъни) за бензин и „Нитро” обикновени или състезателни, се предлагат ремонтни комплекти. Всички видове жигльори, в размер,във форма за по-добро разпръскване,от стомана, месинг или алумин. Обикновени и аеро стил прекъсвачи. Бензинови помпи с по-голям дебит и сила, реголируеми бензинови клапани. И понеже за много от вас стандартната 10 lb бутилка не е достатъчна, има възможност за избор от голямото разнообразие, дори и паралелна връзка на две бутилки. Предлагат се обикновени сини бутилки, хромирани и карбонови за взискателните.От състава на една добра „Нитро” система не трябва да липсва електрическото одеало, което осигурява стабилна температура, така че налягането да бъде в оптималните граници 850 psi, за максималното използване на системата. Качествено изработен калъф, който предпазва бутилката от удари и я поддържа топла, в комбинация с одеалото. Уреди за наблюдение на налягането на „Нитрото”, предла- гат се механични и електронни, за да няма достъп на „Нитро” в купето на автомобила. Най-доброто решение за тези, които не желаят да се разхождат до багажника, за да отварят бутилката (този модел не затваря бутилката а просто прекъсва потока). Елекрическа система с моторче, която отваря и затваря кранчето на бутилката. За да сте винаги готови. Когато „Нитрото” остане по тръбичките се втечнява, в резултат, на което, когато решите да ползвате системата, тя не работи както трябва. С този комплект изпразвате каквото е остало по нитропроводите, в резултат, на което се образува „Нитро” струя. Предлага се и със синя светлина и прави целия процес демонстративен. NOS произвежда и цяла серия от бензинови добавки с почистващи свойства и повишаващи от 4 до 7 октана, а върхът на сладоледа е рейсинговата добавка НитроМетан(ол).
0 коментара:
Публикуване на коментар